Scandinavie en Sint Petersburg

SuperSpeed

Het kan niet op, opnieuw stralend weer. Lekker om de tent droog in te pakken. De overtocht maken we met de SuperSpeed … In plaats van 20 knopen, vaart deze boot met een snelheid van 25 knopen. Maar voor ons maakt het niet uit. We kunnen heerlijk op het achterdek zitten, in de zon en uit de wind. Rond half acht komen we in Hirsthals, Denemarken, aan. Na een kleine 20 kilometer zoeken we aan de kust bij Løkken een camping. We stranden bij de Klitgaard camping. Een echte strandcamping, niet te groot, met alle voorzieningen. Dat zoeken we natuurlijk, want wat is makkelijker om het koken, bakken en braden in een keuken te doen die groots in ingericht en waar alle voorzieningen zijn. Daar hebben overigens meer mensen aan gedacht ….

Maar we hebben alle tijd. We blijven hier het weekend en vertrekken maandag waarschijn verder. Even het weer afwachten, want zo stabiel is het niet!

In de morgen fantastisch weer en vanaf de middag trekt de lucht dicht, het begint te waaien en te regenen ….. en ….. dan zijn wij juist lekker aan de wandel. We hebben heerlijk gewandeld, door de duinen en het strand. Vele, vele kilometers. Het gehele gebied is vrij toegankelijk.

Morgen gaan we naar het noorden. Nu was het zuiden aan de beurt. Doordat ook optredend onweer, met regen en wind wat te heftig werd, was de “echte” Irish Pub de beste plaats om een lekker Ale te drinken.