Scandinavie en Sint Petersburg

De stoute wandelschoenen aangetrokken

Heerlijk uitslapen en op een zeker moment je tent uit branden, dat is echt iets voor Franrijk. Vandaag begon het er op te lijken …. De stoute wandelschoenen aangetrokken en op weg, nu naar het noorden. De duinen worden hoger en stijler. De hoogte was toch zeker zo’n 60 meter. Met name in de winter vind hier veel duinafslag plaats. Lekker werkje voor het plaatselijke waterschap “De Deense Duinen” zou je zeggen. Om eerlijk te zijn waren er ook echte heel gevaarlijke stukjes bij, waar je langs moest lopen. “Moest”, omdat er anders geen paden waren. Soms was zelfs het pad al geheel weggeslagen. Asfalt, trappen, touwen …. Alles de diepte in.

Grote gaten, afgekalft en soms meer dan 50 meter diep het duin in. Net na de middag begon het opnieuw fors te regenen. Zonder goede regenkleding werd je zei…. door-water nat. Hoge struiken, lang gras, bossen en zanderige paadjes.... Gelukkig had ik [deels] goede regenkleding aan, maar A….. niet!

Maar niet getreurd, uiteindelijk weer aangekomen op de camping [na vele uren] de openhaard aangestoken en de kleding heerlijk gedroogd. Het hout lag keurig klaar, alleen de brand er in en klaar is Jan.

In de tent is het droog, we wachten wel op morgen en kijken wat we dan gaan doen.

Tot later en een hartelijke groet.