Scandinavie en Sint Petersburg

Hammarstrand

Beste werkers en vakantiegangers,

Inmiddels is het al weer even geleden dat de log is bijgewerkt. Waarom dat zo is, is inmiddels wel bekend, maar wel lastig natuurlijk. Schrijven op een papiertje en dat later weer overschrijven ...... dat werkt niet. Dus doen we het even uit het blote hoofd.

We zijn inmiddels in Hammarstrand geweest. We hebben Kees en ellen ontmoet op een vindbare plaats en zijn aansluitend er achteraan gereden.

Laat ik maar kort zijn. Ze zitten op een geweldige stek. Een fantastisch uitzicht, een leuk huis en een enorme lap grond, bos, tuin, gras en eigenølijk kan je er alles doen. Een paar mooie schuren en verder is er natuurlijk ook nog veel te doen.

We praten eens heerlijk bij, en komen vooral achter een aantal Zweedse gewoonten. We overnachting op de camping 'Slinger' . In het bos direct achter de woning leven nog de meeste wilde dieren die in je in Zweden kan tegen komen, waaronder beren!! We hebben ons tentje maar dicht gehouden.

Overigens was het vandaag, dat we onze eerste eland hebben gezien, groot en log, tot hij mij zag ....... en weg was tie. Natuurlijk nog wel net genoeg tijd voor een foto....

De laatste winter waren er twee herten in het kippenhok gekropen, mogelijk dat daar nog wat voedsel te vinden was. Elanden zijn er hier ook nog voldoende. De rendieren die hier nog voorkomen zijn 'verdwaalde' exemplaren en uit de grote kudden geraakt.

Een heerlijke nachtrust midden in de natuur. Het deed iedereen goed.

Tot later.

esmeralda

gaan jullie nu ook verhuizen???!!!!

Marja

Fijn dat jullie na deze enerverende vakantie weer veilig thuis gekomen zijn.
Welkom in ons rustige Nederlandje en tot gauw (ja Jan het werk laat zich al weer horen hahaha)