Scandinavie en Sint Petersburg

Naar het zonnige zuiden ..

We breken op. Het is mooi geweest. We hebben veel gezien, gedaan, beleefd, gereden, gelopen, bekeken, gegeten, ontdekt en vooral ook genoten. We zijn op veel plaatsen geweest waar we nog nooit eerder zijn geweest. Het is koud geweest, nat, droog, warm en koud. Het was goed, het was prachtig. Het weer wordt mooi, doen het heerlijk rustig aan en vertrekken nu toch naar het zuiden.

Afhankelijk hoe het gaat, rijden we door.

Maar zal ik eens vertellen …….. na de middag gaat het regenen. Eerst een beetje, maar dan ….. echt waar, steeds harder. We rijden door.

Voordat Duitsland werd binnengereden, zijn we “binnendoor” via Kolding door Schleswig Holstein en Noord-Friesland getourd. Langs de Deens/Duitse kust met de wadden eilanden. Maar het weer werd slechter en uiteindelijk via de autobahn naar het zuiden. Heerlijk wezen eten in het Posthuis in Ahlhorn in de omgeving van Wildeshausen in Duitsland en daarna rustig aan, zonder files naar Nederland. Het Posthuis was een lokatie waar ik vroeger in mijn militaire diensttijd met de bus [ja echt waar] een pauze hadden, voordat we naar Seedorf zouden doorstomen. Na het Posthuis was het “kort of lang verlof” echt over. Nu was het ook over. De vakantie is bijna ten einde.

Rond middernacht arriveren we in het schone Hardinxveld, waar een bom kan vallen en niemand wordt geraakt. Niet letterlijk natuurlijk, want wij verstoren de rust….. De vakantie is nu echt aangebroken.

Voor ons is het bijna voorbij, voor nu!

Wim Constant

Prachtig verhaal, Jan. Ik heb alles met veel interesse gelezen.

Groetjes uit Roosendaal,

Wim